Friday 7 June 2013

Ayam Betina Bertelor Riuh Sekampung..."Din Ayam Jantan''???

Siapa Din Ayam???Siapa menantu Presiden?? Siapa dia nie?? Ayam Jantan atau Ayam Betina??
kalau ikutkan maklumat dia nie "Pakar Ekonomi Islam" tapi x pernah tengok pun kertas kerja atau dialog terbuka atau wacana tentang "Sistem Ekonomi Islam" .

Setakat belajar saja tentang Ekonomi  Islam tapi tak praktik apa "KEJADAHNYA" yang pandai dok mengendap orang jual pil kuda,yang pandai dok intai Ku Li dengan pak mertua dia.

Sepatutnya mamat ni dia lebih kedepan dalam membincangkan kepakaran dirinya sebagai pakar ekonomi,bagaimana nak membangunkan ekonomi orang islam khususnya ahli parti,bagaimana nak mengangkat semula Kohilal ataupun Harakah dalam memacu pendapatan.

Kohilal yang terpalit dengan skandal pengurusan kewangan dan pemasaran perlu dijenamakan semula,begitu juga Harakah yang merupakan jambatan dalam pemasaran idea dan polisi Islam berbentuk ekonomi dan sosial.

Kepada Din Ayam dan Tantawi wal Slow... bukalah minda sikit,lapanglah dada sikit,berfikirlah cerdik sikit,
jangan asyik syok sendiri dengan jawatan dan pertalian keluarga dengan pimpinan tertinggi sehingga lupa dengan Manhaj Perjuangan..enta ni pimpinan pemuda yang bakal mencorakkan lanskap politik Pas khususnya.

Berbalik kepada Pimpinan Pemuda yang lesu dek kepala otak jumud ni,perlu satu pembaharuan dalam mengarap idea baru dalam melonjakkan kreadibiliti dan potensi Pimpinan itu sendiri.Bak kata pepatah org tua kalau Ayam Betina berkokok sebab dok mengeram telor abis riuh sekampung,kalau Ayam Jantan berkokok tandanya dah baligh,sedia masuk gelanggang bertarung.

Maka pesanan kepada Din Ayam dan Tantawi mamat slow,nak ikut resam Ayam Betina atau Ayam Jantan.
Wallahu A'lam....................nasi tambah kuah taruh atas..............kasi banjirrr..............

No comments:

Post a Comment