Thursday, 16 May 2013

Harta,Tahta,Wanita Manusia Lalai Tersilap Lempar Kulit Pisang

Jalan-jalan petang tadi jumpa "orang besar"  KOMTAR, pahat berbunyi walaupun rumah dah siap.

Biasalah orang politik ni mana pandai pegang janji,masa "kempen"habis  tenaga dikerahnya,semua mau boleh 

aje,yang tu ok yg nie ok,bila menang mulalah sibuk sana sini.Kesian juga kat sorang "election manager" habis 

madu sepah dibuang,adat berkawan dgn org berpolitik,Sempat lagi berpesan,kita kena sabar dan 

redho,mcm kata "TUAN PRESIDEN"  Allah dah tentukan kita tak menang(sebab tu sejak 2004 tumbang 

sampai sekarang tak menang Allah tak redho)masakan boleh serah pada takdir semata-mata tanpa 

usaha,manusia lalai saja yang pikiaq mcm ni.

Kembali kepada perihal "habis madu sepah dibuang",dah nak buat mcm mana orang dah tak berkenan 

dengan kita,masa susah org susahkan kita supaya dia senang,masa dia senang lumrah kawan lama pun tetiba 

muncul walhal yg menyenangkan dia adalah kita,bila dah senang orang lain pulak yg tumpang senang.

Pepatah orang tua tua "hujan tiada ,ribut tiada'' atau "kacang yang lupa kulit" atau "lempaq kulit pisang" yang 

mana nak paling molek nak bagi kat org ni??

Apa pun jua yang berlaku jangan lah kita dok pi kangkang kat belah sana pulak,sebab "frust" tak dapat 

habuan kita dok tebuk kapal bagi karam,dan pada yang lupa kat orang yang telah menyenangkan kita di 

masa susah,''Hidup ibarat roda".......sekian lah KAKAK ku...selamat berjuang..

No comments:

Post a Comment